Mannenvereniging "Sola Scriptura"

In 2000 is de mannenvereniging in Kamerik opgericht.

De vereniging vergadert om de drie weken op donderdag.

De vereniging telt ruim 30 mannen in de leeftijd van jong tot en met senior.

Op de vereniging houden we ons vooral bezig met Bijbelstudie. Daartoe gebruiken we het blad ”De Hervormde Vaan’. In kleine en/of brede kring bespreken we onderling het Bijbelgedeelte. Het gezamenlijke gebed is of de Heere ook dit verenigingswerk wil gebruiken om mannen tot Zich te trekken en door het werk van Woord en Geest de zekerheid van het geloof te schenken.

Paulus roept mannen ook op leiding te geven aan hun gezin. Ook zo wil de vereniging vormend en toerustend bezig zijn. Kortom een relatie vanuit het Woord naar het persoonlijk geloofsleven om van daaruit ook vorming en toerusting te geven aan de man voor zijn plaats in gezin, kerk, staat en maatschappij.

Naast Bijbelstudie is er plaats voor bespreking van actualiteiten en waar nodig ook verduidelijking van kerkhistorische momenten.

Kom maar eens kennismaken. De secretaris zet de datum en het onderwerp tijdig in het kerkblad.